Ostatnio na stronie

Skuteczne i proste sposoby na pokonanie stresu na studiach

Młodzi ludzie powinni mieć wszystko aby wieść życie wolne od stresu. Niestety rzeczywistość jest zgoła inna. Badania przeprowadzone przez brytyjską organizację „Nightline Association” wykazały, że problem stresu dotyka aż 65% studentów! Studenci bardzo często muszą godzić pracę w niepełnym wymiarze godzin ze studiami oraz życiem „na swoim”, a to rodzi wiele sytuacji stresowych.

Jeżeli przez ciągły stres zaczyna ci już brakować sił, oto kilka sposobów na skuteczną walkę ze stresem na studiach:

1. Zróżnicowana i zdrowa dieta.
Jedzenie tylko świeżych i nieprzetworzonych produktów jest bardzo ważne. W szczególności powinieneś pamiętać o warzywach i owocach, które są bogatym źródłem witamin. Sok pomarańczowy lub grejpfrutowy jest dobry dla układu odpornościowego, więc powinien pomóc ci walczyć ze stresem. Kiedy jesteś zmęczony lub nie masz czasu, zamówienie pizzy może się okazać bardzo kuszące. Zamiast tego polecamy przejść się spacerkiem do pobliskiego sklepu po kilka owoców.

2. Ćwiczenia fizyczne.
Tam gdzie tylko możesz powinieneś chodzić na piechotę. Ponadto dobrze by było abyś przynajmniej raz w tygodniu uprawiał jakiś sport: siatkówkę, koszykówkę, piłkę nożną, tenisa lub inny ulubiony sport. Aktywność fizyczna pomaga organizmowi produkować endorfiny, hormony szczęścia, które sprawiają że czujesz się dobrze. Nawet codzienny spacer może znacznie obniżyć poziom stresu, jednak najlepsze są intensywne ćwiczenia. Nawet jeżeli nie masz ochoty na ćwiczenia, to po nich poczujesz się o wiele lepiej.

3. Medytacja.
Medytacja to bardzo prosty sposób na pozbycie się stresu. Posiedzenie przez chwilę w ciszy przez kilkanaście minut może naprawdę pomóc pozbyć się stresu, zwłaszcza kiedy medytujemy na świeżym powietrzu, w słoneczny dzień. Poczytaj w Internecie o technikach oddychania podczas medytacji, a zobaczysz że ten sposób może być jeszcze skuteczniejszy.

4. Regularne robienie przerw.
Krótkie przerwy w pracy i nauce mogą ci pomóc się wyłączyć i zapomnieć o najbardziej stresujących sytuacjach. Podczas takich przerw możesz medytować lub przekąsić coś zdrowego. Ponadto regularnie rób dłuższe przerwy: np. wyjedź gdzieś na weekend z przyjaciółmi lub obejrzyj w weekend cały sezon serialu na który zbierałeś się od dawna.

5. Zwierzak.
Wszyscy terapeuci doskonale wiedzą, że spędzanie czasu ze zwierzętami jest doskonałe dla zdrowia. W wolnej chwili pobaw się lub okaż czułość swojemu psu, kotkowi lub innemu zwierzakowi. Podczas głaskania zwierząt organizm uwalnia hormony, które sprawiają, że czujesz się szczęśliwszy a to zmniejsza poziom stresu w twoim organizmie. Co prawda większość domów akademickich nie pozwala na trzymanie zwierząt, ale zawsze możesz wybrać się w wolnym czasie do rodziny i znajomych posiadających zwierzaka.

6. Sen.
Sen jest zawsze dobrym pomysłem na walkę ze stresem, zwłaszcza w sytuacjach gdy stres jest wynikiem przepracowania. Kiedy tylko możesz rób sobie drzemki i staraj się spać przynajmniej 7-8 godzin dziennie. Myślisz, że nie znajdziesz czasu na drzemkę? Po prostu czasem zrezygnuj z przesiadywania w Internecie, a czasu będziesz mieć pod dostatkiem. Zobacz jak wiele czasu tracisz na Facebooka, czytanie maili i inne aktywności w sieci.

7. Rzuć palenie.
Niektórzy twierdzą, że papierosy pomagają się im zrelaksować, jednak badania przeprowadzone przez naukowców z Europejskiej Rady ds. Badań nad nikotyną i tytoniem wykazały, że nikotyna tłumi hormon serotoniny, który jest odpowiedzialny za walkę ze stresem. To kolejny dobry powód aby rzucić palenia.

8. Spróbuj zobaczyć pozytywne strony negatywnych sytuacji.
Spotkało cię coś złego na studiach? Spróbuj zobaczyć pozytywne strony tych sytuacji? Czy przez to nie nauczyłeś się czegoś nowego? Z każdej złej rzeczy można się nauczyć czegoś pozytywnego, wynieść naukę która przyda się nam w przyszłości. Po protu staraj się szukać pozytywów w negatywach.

9. Posłuchaj muzyki.
Słuchanie muzyki może ci pomóc uspokoić się i wejść w dobry nastrój. Jeżeli podczas pracy czujesz się zestresowany, spróbuj wprowadzić jakąś spokojna muzykę, która pomoże ci w wyciszeniu. W wolnej chwili możesz tez posłuchać głośniejszych kawałków, które pomogą ci pozbyć się wszystkich negatywnych emocji. Posłuchaj muzyki i sprawdź co na ciebie działa.

10. Śmiej się.
Mówią, że śmiech to zdrowie, i to całkowita prawda. Śmiech jest najlepszym lekarstwem na stres. Śmiejąc się głośno dostarczamy swojemu organizmowi więcej tlenu i zwiększamy przepływ krwi, a to przyczynia się do redukcji stresu. Jeżeli ciężko ci śmieć się do samego siebie, spróbuj włączyć sobie jakiś dobry kabaret lub obejrzeć odmóżdżającą komedię.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*


19 − seven =

pornoporno izle