Ostatnio na stronie

Proste sposoby na zachowanie zdrowia podczas studiowania

Czy wiesz, co tak naprawdę powoduje, że już podczas pierwszego roku studiów wielu studentów obserwuje wzrost swojej wagi? Nie, nie chodzi wyłącznie o jedzenie! Chociaż to co jesz i pijesz ma wiele wspólnego z przyrostem wagi, to niezdrowy tryb życia również jest ważnym czynnikiem. Pomyśleć, że wystarczy tylko kilka zmian byś podczas studiowania czuł się pełen energii, zaś twój umysł był wypełniony pozytywnymi myślami.

1. Wysypiaj się.
Dobry sen jest niezbędny dla dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego. Dzięki temu twój metabolizm będzie funkcjonował prawidłowo, poprawi się pamięć i zwiększy jasność umysłu. Z drugiej strony krótki sen i zaburzenia snu zmniejszają poziom energii i zdolność do koncentracji, co skutkuje wyższym poziomem drażliwości, lęku i depresji. Ponadto zaburzenia snu powodują wzrost apetytu, co może prowadzić do wzrostu wagi.

2. Ćwicz często i kiedy tylko możesz.
Łatwo jest prowadzić siedzący tryb życia podczas studiów. Co robisz na sali wykładowej? Siadasz! Co robisz w bibliotece? Siadasz! Co robisz w kawiarni lub w barze po zajęciach? Siadasz, siadasz i jeszcze raz siadasz. Podczas tego wszystkiego ważne jest aby zachować aktywność i regularnie ćwiczyć. Zamiast jeździć na uczelnie idź tam spacerkiem lub wysiadaj przystanek przed uniwersytetem. Podobnie możesz robić wracając do mieszkania. Poza tym zapisz się na jakieś ciekawe zajęcia: kickboxing, karate, tenis?

3. Uważaj na napoje.
Istnieje kilka rodzajów napojów, które mogą mieć wpływ na twoje zdrowie: alkohol, napoje gazowane, napoje bezalkoholowe, napoje zawierające kofeinę, soki oraz woda. Napoje alkoholowe, bądź co bądź często spożywane przez studentów, zawierają pełno pustych kalorii i zero składników odżywczych. Poza tym regularne spożywanie napoi alkoholowych zaburza zdolność wchłaniania substancji odżywczych i spalania tłuszczu. Pokusą mogą się również okazać słodkie napoje gazowane. Najlepiej jakbyś poprzestał na wodzie i sokach.

4. Wszystko z umiarem.
Możesz pić alkohol, pić napoje gazowane i jeść niezdrowe przekąski, tylko musisz pamiętać, że powinieneś to robić z umiarem. Całkowite unikanie zdrowych produktów, takich jak owoce, warzywa, woda (nie wóda), soki, produkty pełnoziarniste będzie miało zły wpływ na twój metabolizm. W diecie powinny przeważać zdrowe produkty. Unikaj smażonych i panierowanych pozycji, zamiast tego możesz zjeść coś równie smacznego z grilla.

5. To co jesz, jest tak samo ważne jak kiedy jesz.
Pomiędzy zajęciami, badaniami, nauką, czasem z przyjaciółmi oraz imprezami ciężko znaleźć czas na ustalenie stałego harmonogramu posiłków – tym trudniej jeżeli weźmiemy pod uwagę to, że zdrowe posiłki wymagają czasu na przygotowanie. Zawsze pamiętaj o śniadaniu i zabierz z sobą na uczelnie zdrową przekąskę, np. sałatę lub orzechy. Ponadto unikaj podjadania przed snem i zamawiania pizzy przed północą. Badania pokazują, ze jedzenie późno w nocy prowadzi do zwiększenia masy ciała.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*


2 × 5 =

pornoporno izle